Återbetalninig, Leverans, Avbokning och Retur Policy

 

Denna policy gäller för alla köp du gör från Rävens Entreprenad på Strandallén 4, 135 61 Tyresö, Sverige (“Rävens Entreprenad”, “vi”, “oss” eller “vår”) på www.fritidslivet.se. Det är ditt ansvar att bekanta dig med denna policy.

Genom att lägga en beställning på någon av våra produkter intygar du att du har läst denna policy och att du samtycker till och fullt ut accepterar villkoren i denna policy. Om du inte samtycker till eller fullt ut accepterar villkoren i denna policy, vänligen gör ingen beställning hos oss.

Om du har några frågor eller kommentarer om denna policy, vänligen kontakta oss via info@fritidslivet.se, ring +46 7 28 403 404, eller skriv till oss på ovanstående adress.

Leverans

Så snart din beställning har överlämnats till den valda transportören får du en leveransbekräftelse via e-post.

Leveranstider

Din beställning skickas vanligtvis inom 3-5 arbetsdagar och bör anlända inom 5-8 arbetsdagar från avsändandet. Tänk på att vissa produkter tillverkas på beställning och att leveransen därför kan ta upp till 6-8 veckor. Om så är fallet kommer vi naturligtvis att informera dig om de tider som krävs.

Leveransavgifter

Våra leveransavgifter beräknas och visas på din skärm när du gör beställningen.

Förseningar

Om vi har en hög ordervolym kan leveranserna bli försenade med några dagar. Vänligen räkna med ytterligare dagar för leverans. Om leveransen av din beställning försenas avsevärt kommer vi att kontakta dig via e-post eller telefon. Vi skickar inte på lördagar, söndagar eller lokala helgdagar.

Importtullar och skatter

Om du beställer varor på vår webbplats för leverans utomlands kan ytterligare importtullar och skatter tillkomma och debiteras när beställningen når den angivna destinationen. Eventuella ytterligare avgifter för tullklarering ska betalas av dig. Vi har ingen kontroll över dessa avgifter och kan inte förutsäga vad de kommer att bli. Om dessa avgifter inte betalas kan din beställning returneras till oss och vi kommer inte att kunna återbetala fraktkostnaderna.

Det kan också tillkomma avgifter för att returnera din beställning, vilka dras av från eventuellt återbetalningsbelopp. I vissa situationer kan din beställning förstöras av tullen om tullar och skatter inte har betalats. I sådana fall kommer vi inte att kunna återbetala produkten eller fraktkostnaderna av dessa skäl.

Observera att det kan finnas begränsningar för leverans till dig i förhållande till vissa artiklar och ordervärde. Du kan också behöva tillhandahålla viss dokumentation för att din beställning ska kunna godkännas när den anländer till ditt destinationsland. Detta kan variera från land till land, och vi uppmanar dig att kontakta ditt lokala tullkontor för ytterligare information innan du lägger din beställning. Vi kan inte återbetala några fraktkostnader om din beställning returneras av någon av dessa anledningar.

Risk för förlust

Alla varor som köps levereras enligt ett fraktavtal med våra transportörer. Detta innebär att risken för förlust och äganderätten till dessa varor övergår till dig vid leverans av din beställning till våra transportörer. Om du inte har fått din beställning inom 25 arbetsdagar från avsändningsdatumet, vänligen kontakta oss. Vi ber dig att kontakta oss så snart som möjligt och inom 45 dagar efter att du har lagt din beställning. Om du kontaktar oss utanför denna tidsram kommer vi inte att kunna spåra din beställning eller utfärda en återbetalning.

Min leverans är skadad, vad kan jag göra?

Om du har fått en skadad vara ber vi dig att inom 14 dagar efter leverans skicka ett e-postmeddelande till oss med bilder på den skadade varan så att vi kan verifiera skadan. Vänligen kassera inte varan förrän du har hört av oss. En reklamation kan endast beaktas om det tydligt kan visas att varan/varorna är felaktig(a) eller skadad(a).

Ändringar och beställningar som gjorts av misstag

Om du har lagt en felaktig beställning eller gjort ett misstag när du lade beställningen måste du kontakta vår kundtjänst så snart som möjligt inom en timme efter att du lagt beställningen så att vi kan ändra eller annullera beställningen innan den skickas.

Om din beställning redan har skickats kan vi inte ändra eller annullera beställningen förrän du har returnerat den till oss.

Du kan kontrollera statusen för din beställning i ditt konto genom att visa din aktuella beställning.

Ändring av adress

Vi kan inte ändra eller uppdatera en leveransadress när en beställning har skickats. Kontrollera dina leveransuppgifter innan du skickar din beställning och mejla oss innan din beställning skickas om du vill ändra din adress.

Avvisa leverans

Om du har nekat leverans eller planerar att neka leverans av din beställning för att du vill annullera den, vänligen kontakta oss.

Beställningar som returnerats till oss

Om din beställning returneras till oss på grund av flera misslyckade leveransförsök, utebliven upphämtning eller otillräcklig/felaktig adress, kan vi inte återbetala några leveranskostnader.

Om avkastning

Innan du begär eller ordnar en retur, läs följande information noggrant. Du kan returnera alla levererade produkter som du har köpt av någon anledning inom 30 dagar efter leverans. För att göra detta ska du meddela oss skriftligen via e-post eller post inom 7 arbetsdagar efter leveransen. Om du returnerar en produkt av någon anledning, förutom skadade produkter, ska du betala kostnaden för att returnera produkten/produkterna till oss.

När vi inte accepterar returer

Vi accepterar inte returer om produkten/produkterna:

  • har öppnats
  • skadad,
  • ändras eller
  • anpassas eller behandlas som din egendom.

Den eller de produkter som du vill returnera till oss ska vara oöppnade och i gott skick när de är i din ägo. Produkten/produkterna ska returneras i samma skick som den levererades.

Hur man returnerar

Se till att returnerade produkter är väl förpackade för att undvika skador eller förlust av delar under transporten och skicka dem till den adress som anges nedan. Återbetalningen kan minskas för returnerade produkter som inte längre kan säljas som nya eftersom de har öppnats, skadats eller visar tecken på slitage.

För returnerade produkter värda mer än 50 euro rekommenderar vi att du använder en spårbar frakttjänst eller tecknar en fraktförsäkring. Vi kan inte garantera att vi kommer att ta emot din returnerade produkt.

Returpolicy

För att få full återbetalning ska produkten vara:

i sin originalförpackning,

  • vara i ett skick som möjliggör återförsäljning,
  • vara komplett och som köpt,
  • åtföljas av ett giltigt inköpsbevis, och
  • returneras till oss inom 14 arbetsdagar efter köpet.

Återbetalningar

Återbetalningar kommer att behandlas inom 7 dagar. Vid valutakonvertering sker återbetalningen i den valuta som du betalade för beställningen. Vi tar inget ansvar för eventuella förluster eller vinster till följd av förändringar i växelkurser mellan tidpunkten för beställningen och tidpunkten för återbetalningen.

Avbeställning

Om du önskar avbeställa din beställning innan den har levererats, kan du göra det utan att behöva ange någon anledning. Vänligen observera att avbeställning kan medföra vissa avgifter som täcker de kostnader vi har haft i samband med avbeställningen. Dessa avgifter kan inkludera administrativa kostnader och transaktionsavgifter som företaget måste betala. Avgifterna varierar beroende på betalningssätt och kan vara följande:

  • Betalning med bankkort via Stripe:
    • 1,5 % + 1,80 kr för standardkort från EES
    • 2,5 % + 1,80 kr för brittiska kort
  • Betalning med PayPal:
    • 3,40 % + fast avgift 3,25 kr

För att avbeställa, vänligen kontakta oss på info@fritidslivet.se eller skriv till oss på vår postadress. Vi kommer att bekräfta avbeställningen och eventuella avgifter som kan tillkomma.

Försenade eller uteblivna återbetalningar

Om du inte har fått någon återbetalning inom 14 dagar från det att vi har meddelat dig att återbetalningen har utfärdats, ska du dubbelkolla ditt bankkonto och kontakta din bank eller ditt kreditkortsföretag. Om du har gjort allt detta och fortfarande inte har fått din återbetalning, vänligen kontakta oss.

Frågor

För mer information eller om du har frågor, vänligen kontakta oss via info@fritidslivet.se, ring +46 7 28 403 404, eller skriv till oss på ovanstående adress.

 

Datum för ikraftträdande

Söndagen den 18 februari 2024

SHOWROOM

Visningstider anpassas efter önskemål

Strandallén 4
135 61 Tyresö

TELEFON
+46 7 28 403 404

MEJL
info@fritidslivet.se

Följ oss på socialamedier:

Du är välkommen att använda taggarna @fritidslivet.se och #fritidslivet i dina inlägg så att vi kan följa med på dina äventyr!

KORT OM FRITIDSLIVET.SE

Välkommen till Rävens Entreprenads värld, där äventyr och livsstil möts. Från husbilsuthyrning till SUP-paddling och elektro-SURFing strävar vi efter att erbjuda mer än bara produkter – en ny livsstil. Genom EGOÉs campingmoduler och VICKYWOODs taktält och andra samarbetspartner inspirerar vi till att utforska naturen och skapa minnen. Besök www.fritidslivet.se, platsen där äventyret börjar. Kontakta oss för en skräddarsydd upplevelse och låt oss skapa minnen tillsammans. Ser fram emot att höra från dig!

VÅRA SAMARBETSPARTNER

VICKYWOOD - Taktält, roof tent
EGOE Nest - campingmodul till bilar campingbox till bilar
Leverantör för camping, fritidsutrustning, husbilsdelar, markisser....
IRON YAK - offroad trailer, terränghusvagnar